انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان : رئیس انجمن برق اصفهان گفت: برای توسعه تولید ایرانی و عدم نیاز به بازار های خارجی باید از تولیدات ایران در حوزه صنعت حمایت بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، سید محسن پورسعید در گفت و گویی اختصاصی در حاشیه نمایشگاه صنعت برق اصفهان با اشاره به تولید ایرانی گفت: خوشبختانه تعدادی از تولید کنندگان ایرانی توانسته اند به خودکفایی کامل برسند و نیاز خود را از بازارهای خارجی رفع کنند.

حمایت از تولید ایرانی برای رسیدن به خودکفایی

وی همچنین تصریح کرد: مسئولان دولت باید بدانند که تولید کننده ایی که به مرزخودکفایی می رسد نیاز به حمایت جهت رفع موانع تولید دارد و اگر این کار صورت نگیرد نمی توان به آینده تولید ایرانی امیدوار بود.

رئیس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان با اشاره به تحولات اخیر اقتصادی در ایران گفت: وضعیت فعلی برای کسانی که هنوز نتوانسته اند نیاز خود را از بازارهای خارجی رفع کنند دشوار است و بایستی این تهدید اقتصادی را به یک فرصت تبدیل کنند زیرا تولید کنندگان می توانند با تولید کلیه لوازم مورد نیاز خود در داخل دیگر نیازی به واردات جنس و یا مواد اولیه از کشورهای خارجی نداشته باشند.

جلوگیری از خروج ارز با توجه به تولید ایرانی

وی ادامه داد: عدم نیاز تولید کننده ایرانی به بازارهای خارجی می تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند و راههای صادرات را هموار سازد.

پورسعید در بخش دیگر صحبتهای خود برگزاری نمایشگاه های ایرانی را یک فرصت برشمرد و افزود: تولید کننده ایرانی می تواند با حضور در نمایشگاه به معرفی برند خود بپردازد همچنین در کنار دیگر صنایع حاضر در نمایشگاه به تعامل و تبادل اطلاعات بپردازد.

وی در خصوص حمایت وزارتخانه صنعت و نیرو عنوان کرد: مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو بایستی بیش از پیش به صنایع داخلی از جمله برق و الکترونیک توجه کنند تا از این طریق بتوانیم دستاوردهای خوبی در عرصه تولید و عرضه کالای با کیفیت در کشور داشته باشیم.

اجناس بی کیفیت خارجی، آفت بازار ایران

رئیس انجمن برق با اشاره به وضعیت بازار داخلی گفت: متاسفانه ورود اجناس بی کیفیت خارجی که با قیمت پایین وارد بازار می شوند وضعیت تولید داخل را اسف بار کرده است و بایستی مسئولان بالادستی برای حمایت از تولید ایرانی در خصوص استانداردها دقت بیشتری داشته باشند و بهای بیشتری به تولیدات داخلی بدهند.

وی با اشاره به مکشکلات تولید در کشور گفت: برخی از تولید کنندگان تولیدشان به علت مشکلات ترخیص مواد اولیه از کمرگ متوقف شده  در صورتی که آن مواد اولیه در داخل تولید نمی شود دولت وظیفه دارد جهت از حرکت نایستادن چرخه تولید و صنعت نسبت به اقدام سریع ترخیص تمهیداتی بیاندیشد.

پورسعید خاطر نشان کرد: تولید کننده باید با خیال آسوده به تولید بپردازد و مسائل دست و پاگیر همچون مالیات، بیمه و دارایی باید از سر راه وی برداشته شود در غیر اینصورت مشکلاتی در خصوص ارائه محصول با کیفیت پیش می آید.

وی متذکر شد: ایجاد بستری مناسب برای صادرات محصولات ایرانی می تواند دیگر تولید کنندگان را ترغیب به ساخت محصول با کیفیت متناسب با استانداردهای روز دنیا کند تا از این طریق با صادرات محصولات خود اقدام به ارزآوری به کشور کنند.

انتهای پیام/